Potrošači od juče mogu da odahnu, jer u Srbiji više neće biti lažnih sniženja.
Osim toga, prodajne akcije u radnjama najduže će moći da traju 31 dan, dok sezonska sniženja najduže 60 dana po sezoni.
Reč "rasprodaja" može da bude zalepljena na izlogu jedino ako trgovac zatvara objekat ili prestaje da prodaje određenu robu. Tu je i začkoljica za trgovce da ne mogu više da snize po par cipela, dve-tri majice ili nekoliko drugih odevnih predmeta, već petinu ili 20 odsto robe koju misle da rasprodaju po nižim cenama.
Ove novine, posle čitavih devet godina, doneo je Zakon o trgovini, koji je na snagu stupio juče.
Utvrđeno je da najpoznatiji svetski brendovi u prestonici poštuju zakon do tančina, dok manji brendovi baš i ne. Prema tome, većina velikih maloprodajnih lanaca poštuje novi zakon, ali manji objekti još ne.
U pojedinim takvim radnjama na izlogu stoji znak sniženja do 50 odsto, međutim, kada uđete unutra, samo pojedini artikli su toliko sniženi, dok je za većinu robe cena niža za 20 odsto.
Istovremeno, kako je objasnio Petar Bogosavljević iz pokreta potrošača, ovaj zakon će sprečiti da vas privuče natpis preko izloga "70 odsto do 80 odsto", natera vas da uđete i kupite sebi komad koji ste želeli sve vreme i platite samo 15 ili 20 odsto niže od dotadašnje cene. Na taj način potrošači su zloupotrebljeni, ali sada će se to promeniti.
Kontrola u civilu
On je još poručio trgovcima da "sada, ukoliko oglasite najveći procenat sniženja, onda morate imati u asortimanu minimum 20 odsto ili jednu petinu robe".
Istovremeno, odlično zakonsko rešenje jeste i to što će tržišni inspektori, kako je objavljeno, moći da obilaze prodavce u civilu, tj. da glume kupce.
Ukoliko prepoznaju da se neko oglušio o zakon, reagovaće kada budu prikupili dovoljno dokaza o nepravilnostima rada prodajnog mesta.
Foto: Unsplash
Izvor: PRessSerbia/Kurir
#LažnaSniženja #NoviZakon #ZaštitatPotrošača #PRessSerbia
Нема коментара:
Постави коментар