четвртак, 27. јун 2019.

Mount Kimbie i Eddie Evil Richards ovog vikenda u Barutani

Poslednjeg vikenda juna meseca u beogradski letnji klub Barutanu, stižu gosti iz Londona i Njujorka.






U petak 28. juna, u prelepom abijentu Kalemegdanske tvrđave, u okviru HiddenBg x Blender specijala, nastupiće pioniri post-dabstepa, Mount Kimbie, sastav koji je drastično promenio elektronsku muziku i direktno je odgovoran za novi talas dabstepa krajem dvehiljaditih, koji je posle toga doživeo i prodor u pop kulturu. Domaću podršku ovom uticajnom dvojcu iz Londona pružiće Feloneezy i ekipa HiddenBg di-džejeva.

Naredno veče, subota 29. jun, posvećena je tek-haus zvuku i popularnom party serijalu Happy People Serious Fun, u okviru kojeg će nastupiti specijalni gost – pionir britanske haus scene i po mnogima, kum tek-haus zvuka, Eddie Evil Richards. Te večeri pridružiće mu se i Adam Collins, producent i di-džej iz Njujorka, kao i predstavnici jedne od pionirskih domaćih di-džej organizacija Happy People: Lale, Petar Cvetković i Marko Vuković u specijalnom trostrukom back2back setu i Lukavi.

Mount Kimbie su muzičari čiji dolazak u Beograd čeka čitava jedna generacija. Na sceni su se pojavili 2008. godine, u toku ekspanzije dubstepa. Od anonimnih muzičara do trendsetera tog muzičkog žanra, Mount Kimbie, probili su se u svega pola godine. Njihovi prvi EP-jevi „Maybes“ (2009) i „Sketch on Glass“ (2009) sa žestokim gitarskim riffom i fragmentiranim vokalima promenili su tadašnja pravila dabstepa, i izdvojili se od svega što se u tom trenutku nudilo u muzičkom svetu, dok su sa prvim albumom „Crooks & Lovers“ (2010) dospeli među sam vrh elektronske muzike i ustoličili se kao pioniri novog pravca. Usledili su albumi „Cold Spring Fault Less Youth“ (2013) i „Love What Survives“ (2017), kao i serija uspešnih saradnji sa The xxJames-om Blake-om, King-om Krule-om, Micachu-om, i remiksi za The xxFoalsThe Big PinkKelis i Andreya-u Triana-u. Njihov poslednji album „Love What Survives“ uvršten je među najbolja izdanja 2017. godine, a sa njega se posebno izdvojila pesma „Blue Train Lines”, za koju je vokale uradio King Krule.

Mount Kimbie odigrali su značajnu ulogu u kreiranju nove forme u elektronskoj muzici. Njihov uticaj proteže se daleko izvan tog pravca, poznati su po unikatnom mešanju žanrova, a u specijalnom di-džej setu demonstriraće bogatstvo njihovog jedinstvenog zvuka, koji nudi brz pogled u različite muzičke uticaje i avangardni ukus ovog sastava, kroz raznovrsne forme elektronske muzike, konstantno eksperimentišući sa atmosferičnim klupskim numerama.

Eddie Evil Richards važi za začetnika londonske elektronske scene, zajedno sa Terry Francis-om, budući da su zajedno radili u muzičkoj prodavnici Swag records. Eddie je u to vreme postao ključna figura novog muzičkog pravca i kulturnog pokreta koji je eksplodirao širom sveta. Koliko je značajna figura na britanskoj, a potom i na svetskoj house i tech house sceni najbolje govori činjenica da je od sredine 80-ih pa do danas uključen u svaku knjigu, dokumentarac ili film o elektronskoj muzici, klabingu i rejvovima. Svoju di-džej karijeru započeo je početkom 80-ih godina kada je sa prijateljem nastupao po lokalnim pabovima. Ubrzo je postao rezident kluba Cameden Palace u Londonu, koji je u to vreme bio najsavremeniji britanski klub urađen po ugledu na Njujorški Studio 54. Već od 1988. godine Eddie Evil Richards je nastupao u Heaven klubu u Londonu i u čuvenoj Haciendi u Mančesteru, a takođe je bio rezident legendarnih Clink Street žurki i hedlajner legendarnih UK zabava pod nazivom Sunrise. Kada se upustio u produciranje muzike, njegov klasik „Acidman“ iz 1988. godine, dospeo je na UK Top 20. Usledili su jednako uspešni remiksi za Ralphi Rosario, Orbital i The Shamen. Eddie je svetsku slavu stekao zahvaljujući svom besprekornom miksu deep bass techno-a sa soulful house-om, i to je format koji je negovao tokom čitave karijere, te je s pravom nazvan pionirom tech-house-a.

 

 

#Barutana #BeogradskiKlub #EddieEvilRichards #Izlasci #MountKimbie #NocniZivot #PRessSerbia

Нема коментара:

Постави коментар