понедељак, 14. децембар 2020.

Nove železničke rute koje ćete voleti u 2021. godini!

Evropske železnice trenutno su u „dubokom snu“, izazvanim epidemijom Covid-19, jer su se prihodi drastično smanjili. Krajem novembra iz Pariza do Amsterdama saobraćao je samo jedan voz dnevno, što se nikada pre nije desilo. Svetlo na kraju tunela se ipak nazire i mnoge evropske železnice već obećavaju znatno poboljšane usluge i širok spektar novih ruta u 2021. godini. Datum kada su novi rasporedi za 2021. godinu stupili na snagu je nedelja, 13.decembar. Već tada možete da očekujete dosta novih polazaka na mnogim rutama od tog datuma.






 

Međutim, imajte na umu da su ove godine neka poboljšanja usluga odložena za početak 2021. godine, jer nije bilo smisla pokretati nove rute u vreme kada se većina ljudi razumno drži svog mesta boravka i skoro pa i ne putuje nigde.
Ruta: Iz Amsterdama do austrijskog Tirola i Beča

Za sada su planirani polasci svake večeri od početka sledeće godine. Od Amsterdama do Inzbruka ili Beča možete doći za skoro 14 sati, cena karata će se kretati od 29,90€ za sedište do 89,90€ koliko je je potrebno da se izdvoji ukoliko želite spavaća kola.

Jedna od najpoznatijih železničkih agencija OBB ima rastuću mrežu za udobnu noćnu vožnju i najavljeno je da će noćni vozovi na dugim relacijama biti ponovo aktuelni. Pored ove rute, OBB će ponuditi rutu i od Minhena do Insbruka.
Ruta: Iz Bazela do Lokarna

Ova ruta startuje već 14.decembra i trebala bi da ide na svakih 2 sata. Najbolje je da svoje putovanje započnete baš iz Bazela jer sa kartom koja košta oko 48€ imate pristup neograničenom putovanju tokom celog dana širom Švajcarske.

Istorijska Gotthard železnica je pala u zaborav kada je 2016. godine otvoren tunel Gothards. On je smanjio vreme na glavnoj ruti Cirih do Milana, ali s obzirom da je to dugačak i mračan tunel putnici su uskraćeni za najbolje alpske poglede. U poslednje vreme, jedini dikretni vozovi iz Ciriha i Bazela bili su vikend vozovi i oni koji su saobraćali praznicima. Ali i tome je došao kraj jer od 13.decembra Švajcarska železnička kompanija SOB pokreće celogodišnju satnicu na klasičnoj ruti Gothard, povezivajući tako najveće severne gradove Švajcarske sa najjužnijim kantonom zemlje Ticino.

Stara ruta se sve više oblikuje kao panoramska ruta jer je zaista veličanstven deo železnice koja se proteže oko istočne obale jezera Lucern i obuhvata prelepo područje Leventina na južnoj strani Gottharda. Nove usluge će se nazvati Treno Gottardo, a fokusiraće se na izuzetne udobne vozove koji se u poslednje vreme koriste na relaciji St. Gallen do Lucerna.

Naš predlog je da rezervišite mesto u prvom kupeu i prepustite se čarima pejzaža koji će se smanjivati kroz prozor. Od aprila sledeće godine cela ruta će se proširiti na prelepi Lucern, grad na obali jezera Lađore gde se održava glavni filmski festival u državi.
Ruta: Iz Minhena do Ciriha preko Austrije

I ova ruta startuje 13. decembra po rasporedu na svakih 4 sata 6 puta dnevno. Ako krenete na ovu čudesnu rutu videćete tri zemlje (Nemačku, Švajcarsku i Austriju), kroz koje prolazi, te i prelepu istočnu obalu Bondenskog jezera. Ovo je jedna od dve ture koja u Nemačkoj ima oznaku ECE koja označava Eurocity Express. Druga je na relaciji Frankfurt do Milana koja saobraća jednom dnevno.

Za putnike iz Severne Evrope, ova znatno poboljšana usluga od Minhena do Švajcarske i Austrije nudi atraktivniju alternativu preko Nemačke, i to preko doline Rajne i Bazela. Vozovi imaju odličan restoran te se prepustite švajcarskim jelima i vinu dok krstarite bavarskim graničnim zemljama do Bondenskog jezera.
Ruta: iz Berlina do Krakova

Pre šest godina ova ruta je bila ukinuta, ali 13. decembra se vraća na šine u punom sjaju. Eurocity Wavel voz je povezivao Berlin sa Krakovom na jugu Poljske i jedno vreme bio popularna ruta dok nije ukinuta. Sada imate priliku da putujete tokom dana iz nemačke prestonice preko Silesia do Krakova. Zahvaljujući jutarnjem odlasku iz Berlina ruta takođe pruža i vezu između Berlina i Vroclava. Data tura će biti zanimljiva i putnicima iz Velike Britanije koji će moći da povežu boravak u Berlinu sa posetom jugu Poljske.
Šta vas još čeka u 2021. godini kada su pitanju železnice?

Mnogo drugih dodatnih usluga verovatno će biti pokrenuto u prvih nekoliko meseci 2021. Govori se već neko vreme o proširenju usluge od Ciriha do brzih Milanovih veza sa Đenovom, koje će, ako se dogode, uspostaviti direktnu vezu iz Ciriha do Mediterana.

Takođe u planu je da 31. marta, švedski operater Snalltaget pokrene direktni noćni voz iz Berlina i Hamburga za Stokholm, koji je u početku vozio vikendom, ali će svakodnevno voziti od 5. juna. Ovo će biti podsticaj za putnike iz Londona koji će moći da putuju tokom dana iz Londona preko Brisela i Kelna do Hamburga, povezujući se tamo u direktnu noćnu uslugu do Stokholma.

Francuski operater SNCF će verovatno vratiti dnevnu rutu Pariz-Minhen od 14. marta. Ovaj voz će pružiti odličnu vezu sa noćnim vozom Kalman Imre koji ide iz Minhena za Budimpeštu. Taj voz biće dodatno nadograđen 2021. godine, tako da će na drugom delu puta biti restoran. Putnici će tako moći da doručkuju dok se voz kotrlja preko Dunava i ravnice ka mađarskoj prestonici. U Budimpešti postoje povoljne veze sa Srbijom i Rumunijom koje vam daju dodatne mogućnosti.

(travelmagazine/pixabay)

#Ruta #Turizam #Zeleznica #PRessSerbia #PRessSrbija

Нема коментара:

Постави коментар