субота, 15. фебруар 2020.

Znate li šta je to “thinspiration”?

Thinspiration je novi trend u mršavljenju koji podrazumeva gledanje fotografija mršavih ljudi što vam kasnije daje motivaciju da se pridržavate svoje dijetalne ishrane i fitnes programa. Šta mislite može li tako nešto pomoći ili odmoći?






 

Thinspiration je izraz nastao od reči thin – što znači mršav i inspiration – što znači inspiracija, a u poslednje vreme je veoma popularan na društvenoj mreži Pinterest, toliko da su se njime pozabavili stručnjaci iz oblasti nutricionizma i psihologije.

Naime, studija koja je objavljena u Journal of Experimental Social Psychology kaže da ukoliko preterano gledamo bilo mršave modele u časopisima ili sebe u ogledalu to nas može navesti da još više jedemo. Ova studija je napravljena u Holandiji, a objavljena je na osnovu niza izvedenih eksperimenata.

Drugi deo istraživanja je bio nešto složeniji, polovici ispitanika je rečeno da pre dolaska ručaju, dok je drugoj polovici rečeno da dođu praznog stomaka. Ljudima iz obe grupe su prikazivani mršavi modeli, a neki su gledali reklame u kojima nema modela. Nakon toga, svi su dobili krekere i rečeno im je da se posluže.

Ljudi koji pre doalska nisu ništa jeli su se poslužili bez obzira na snimke koje su gledali i to nije nikakvo iznenađenje, ali među onima koji su pre ručali više krekera su pojeli oni koji su gledali snimke na kojima su bili modeli savršene telesne težine i građe.

U istraživanju je učestvovalo 107 ljudi i svima je serviran nisko ili visokokalorični šejk. Polovici učesnika je rečeno da svoj šejk popiju ispred ogledala, a nakon što su popili dobili su i M&M bombonice koje je trebalo da jedu dok gledaju video.

Rezultat je bio poprilično iznenađujući, oni koji su pili kalorični šejk ispred ogledala pojeli su kasnije više bombona nego oni koji su pili niskokalorični šejk. Još je interesantnija činjenica da su među ljudima koji su pili piće iste kalorijske vrednosti, oni koji su ga pili ispred ogledala kasnije pojeli više bombona. U najmanju ruku čudno, zar ne?

Stručnjaci kažu da je ovo istraživanje jako korisno jer sada imaju bolju ideju zašto je to tako. Ukoliko se fokusirate na fotografije u modnim časopisima, na mršave prijatelje ili svoj lik u ogledalu to može da vam odvrati pažnju od cilja koji želite postići.

Poenta priče je da ukoliko želite smršati ne padnete u psihičku zamku sopstvenog poimanja sebe i onoga što želite promeniti. Ako ste previše opsednuti ciljem i željenom kilažom koju želite postići tim ćete samo biti pod većim stresom za koji je dobro poznato da utiče na debljanje. Zato prestanite da gledate fotografije savršeno građenih modela, oni su svakako proizvod fotošopa.

(lifepressmagazine/pixabay)

#Kilogrami #PressSerbia #Thinspiration #TrendUMršavljenju #PRessSerbia

Нема коментара:

Постави коментар