понедељак, 17. фебруар 2020.

Dženan Lončarević: Muzika me je izvela na svetlost iz tamnih tunela života (VIDEO)


Život me nije poštedeo teških momenata, bolnih iskustava i gubitaka, ali sam uvek verovao da to nije konačnost, da moram da idem dalje






Muzički potpis Dženana Lončarevića je već godinama jedan od najautentičnijih na domaćoj pop sceni, jer svoju karijeru gradi beskompromisno, ostajući dosledan svom putu, izrazu i zvuku naspram novih trendova koji se, u poslednje vreme, menjaju gotovo iz dana u dan.

Vrlo često svoju publiku obraduje novim pesmama, pa je nedavno objavio i prelepu baladu pod nazivom „Duga“, dovoljno inspirativnu da kroz priču o njoj za Novosti Online otkrije i mnogo o sebi, svom životu i iskustvima koja ga, uprkos tome što je jedan od najpopularnijih muzičara, nisu promenila, već samo učvrstila njegovu želju da peva, traje i stvara.

* Zbog čega je pesma “Duga” posebna u ovom momentu vaše karijere?

Ova, kao i sve moje pesme je važna iz razloga što govori o ljubavi i ima jaku poruku koju svi mogu razumeti, a to je da kad prepoznamo pravu ljubav to osetimo svim svojim bićem, ali i da često moramo da pređemo put bola do te ljubavi, o čemu svedoči stih da bi video dugu, pokisnuti moraš. Onda nije teško tražiti oproštaj i učini sve zarad te ljubavi. Za mene, muzika je ljubav, a ljubav je muzika. Kroz svoje pesme iskazujem i pokazujem sve. U poslednje vreme pesme pronalaze mene i kada sam čuo “Dugu”, znao sam da sam dovoljno zreo da na pravi način iznesem takav tekst i emociju.

* Pomenuti stih da bi video dugu, pokisnuti moraš simbolizuje mnogo toga. Jeste li imali takvo iskustvo u svom životu i šta vam je ono donelo?

Svi smo imali takvih iskustava, ali je bitno da ljudi shvataju o čemu pevam, što dokazuju komentari koji mi svakodnevno stižu, kao i uspeh pesme, zbog čega sam veoma srećan. Ovo je jedna od onih pesama u kojoj svi mogu da se pronađu, u skoro svakom stihu, jer je životna, iskrena i istinita. Životno iskustvo, ali i sve što sam prošao u ovom poslu, naučilo me je da prihvatim sve kiše koje su mi se dogodile, jer sam znao da će iza njih doći duga i sunce. Kada to shvatite onda su sve borbe lakše.

* Koju dugu nikada nećete zaboraviti, a koju kišu?

Kroz život uvek pada kiša, bude jako tamno u pojedinim momentima, ali uvek na kraju ugledamo dugu. Važno je verovati u to. Život me nije poštedeo teških momenata, bolnih iskustava i gubitaka, ali sam uvek verovao da to nije konačnost, da moram da idem dalje. Muzika me je izvela na svetlost iz tamnih tunela života. Ona mi je pokazala put do duge i uz nju sam pobedio sebe na neki način, prihvatio stvari onakvim kakve jesu i sazreo u tom smislu da sve što doživim pretvorim u emociju koja boji moje pesme.

* Još jedan upečatljiv stih iz ove pesme glasi nek' se budale svete, hrabri opraštaju. Da li ste se našli u situaciji da se svetite, ili uvek birate oproštaj?

Praštati je vrlina, ali i to učimo s godinama. Nije lako, ali kada to jednom shvatite onda, pre svega, sebe činite boljim čovekom, skidate teret sa ramena i nastavljate dalje, ostavljajući kiše i mrak u prošlosti. Tada i muzika bude sveža, bolja, plemenitija, dobija dugine boje, a i vi sami kao ličnost. Osveta donosi samo trenutno zadovoljstvo i vrlo brzo se pretvara u gorčinu i grižu savesti, a meni su mirna savest i spokojan san najbitniji. Tako da, uvek i zauvek oproštaj.

* Kada je vaša hrabrost bila na najvećem ispitu u karijeri i životu?

Hrabro je bilo započeti karijeru baladom i nakon toga godinama ostati veran svemu što se zove muzika u pravom smislu te reči. Hrabro je bilo doneti odluku da izađem iz anonimnosti i predstavim svoju muziku, da ljudi saznaju da postoji neki Dženan, ne znajući kakav je put preda mnom. Hrabrost podrazumeva iskrenost, istinitost i doslednost i zato sam privilegovan i zahvalan jer mi se višestruko isplatila. Hrabrost je i stajati čvrsto sa obe noge na zemlji, ostati isti, ne dozvoliti ni jednoj kiši da sa vas spere ono što suštinski jeste i kao čovek i umetnik. Samo tako uvek stižemo do duge.

* Pesmu prati i vrlo neuobičajen spot sa nepoznatim ljudima koji su, uz vas, dočarali emociju i poruku teksta. Otkuda ideja za takav pristup?

Ideja je donekle moja, ali i genijalnog Harisa Dubice. Sve što je rečeno u tekstu pesme ekranizacijom smo samo upotpunili. Želeli smo da se u spotu pojave obični, anonimni ljudi različitih generacija, kao i deca, ne bi li pokazali da poruku ove pesme svi mogu da osete i razumeju. Da ih, možda, dotiče na različite načine, ali da je ljubav univerzalna i u mladom i u iskusnijem srcu. Svi akteri su sjajno preneli emociju i doprineli da i ja izrazim sve što sam želeo. Drago mi je što je publika to razumela.

* Kada ćutite? Kada stavljate prst na usta kao u spotu? Kada vam fale reči?

Ima situacija kada zafale reči, postoje momenti kada ostanem bez teksta. Verujem da su svi barem jednom bili u tim situacijama i da razumeju o čemu govorim. Onda se osamim i prođem kroz ta ćutanja, trudeći se da ih pretvorim u iskustva iz kojih nešto naučim. S druge strane, otvorenog srca prihvatam kada me lepe stvari kao što su muzika, podrška publike, ljubav, radost života, sitnice ostave bez teksta. To me oplemenjuje.

* Balade su oduvek vaš teren, ali je niz poslednjih možda najemotivniji do sada. Kakvu fazu vašeg života i vašu ličnu oslikavaju? Otkuda toliko tuge?

Tuge je bilo mnogo u mom životu, ali sam je prihvatio kao sastavni deo sebe i svoje muzike, kao nešto što nisam mogao da promenim i zato pokušavam da je pretvorim u inspiraciju. Tugu ne možemo da izbegnemo, ne možemo da okrećemo glavu i moramo naći dovoljno snage da je nosimo kroz život. I ona nas, kao i sreća, čini potpunim, živim, zrelim. Zato sve pesme koje dobijem, moram prvo da proživim i onda otpevam onako kako osetim u tom momentu.

* Ne podležete novim pravilima igre na današnjoj muzičkoj sceni. Niste muzičar koji “juri” trendinge, klikove i preglede i pretvara se u instant atrakciju. Gubite li nešto time ili vam je savest mirna?

Mislim da apsolutno ništa ne gubim. Naprotiv, samo dobijam. Presrećan sam što nisam deo svega onoga što se zove samo i jedino momenat! Muzika mora da živi i da ostavi trag. Hvala dragom Bogu pa mi je dao mogućnost da prepoznam pravi put, jedini ispravni što se moje muzike tiče. Sve što sam do sada ostvario uverava me da nisam pogrešio što sam ostao dosledan sebi i što verujem da kvalitet nema cenu, jer samo tako možete postići uspeh koji nema rok trajanja.

* Na svakih nekoliko meseci publici poklanjate novu pesmu. Mnoge vaše kolege objave jednu ili dve godišnje. Zbog čega je vaš put drugačiji?

Imam osećaj da sam publici dužan da snimam i pevam. A i sebi, jer bez toga ne mogu da živim. Obožavam svoj posao, iako to nije posao već uživanje i sreća. To sam ja! Ljudima koji su mi poklonili poverenje pre mnogo godina, kada sam počinjao, želim da uzvratim onako kako najbolje umem – pesmama. Zato ih, uz pažljiv odabir snimam često, jer onda ta veza traje, nema prekida i zatišja, a one pronalaze svoj put i ostaju za sva vremena.

* Šta je izvesno na profesionalnom planu u narednom periodu?

Pesma “Čuješ li” koju upravo završavam je poslednja u trilogiji koju čine “Piješ sine i “Ako pitaš”. Ceo taj projekat je trebalo da se objavi ranije, ali pravim i dobrim stvarima treba malo vremena. Publika željno iščekuje da vidi kraj te ljubavne priče, i vrlo brzo ću je obradovati pesmom i spotom. Biće prezentovana na potpuno drugačiji način, a pored mnogih koncerata koji su u planu, možda će biti i jednog iznenađenja za beogradsku publiku.

Video:



Izvor: PressSerbia/NovostiOnline



#DzenanLoncarevic #Muzika #Pevac #PRessSerbia

Нема коментара:

Постави коментар