среда, 27. мај 2020.

Sve promene koje možemo da očekujemo na avio-putovanjima!

Doći na aerodrom četiri sata pre polaska? Bez časopisa u avionu? Ako je suditi prema mnogim travel stručnjacima, svet avio-putovanja očekuju propisi koji će doprineti da novo iskustvo leta, ne izgleda baš primamljivo.






 

Vodeća konsultantska firma za istraživanje avio-saobraćaja SimpliFlying definisala je više od 70 tačaka u kojima će se budući letovi razlikovati od letova koje smo poznavali do sada.

Naravno, ovo je samo procena ali očekivanja su da će se veći deo stavki i ostvariti. Mi vam u nastavku donosimo najvažnije elemente studije:
Check-in

Pretpostavlja se da će u budućnosti postojati zdravstveni pasoš koji će putnici morati da prilože prilikom čekiranja – bilo onlajn, bilo lično na aerodromu.

Osoblje na aerodromu za check-in, biće zaštićeno pločom od pleksiglasa, radi poštovanja socijalnog distanciranja.

Ovo bi moglo znatno da uspori postupak prijavljivanja na aerodromu ili značajno promeni postupak onlajn prijave.
Nove obaveze avio-kompanija

Sve avio-kompanije moraće jasno da istaknu na svojim sajtovima ali i prodajnim punktovima obavezu o nošenju maski.

Naravno, maske ili čak rukavice – koje će posada aviona verovatno morati da nosi u budućnosti – takođe će moći da se prodaju na letu (ili možda na šalteru kao dodatni proizvod?).

A sta je sa osiguranjem? Pored uobičajenog osiguranja, verovatno će se postojećoj polisi dodati stavka koja garantuje potpunu nadoknadu, ako vam se iz zdravstvenih razloga neočekivano ne dozvoli ukrcavanje u avion.
Menja se vreme dolaska na aerodrom

Do sada je bilo moguće stići na aerodrom 1-3 sata pre polaska.

Za domaće letove to vreme je bilo oko sat vremena, a za međunarodne letove do tri sata, i to zavisno od aerodroma.

Studija pretpostavlja da ćete u budućnosti morati da stignete na aerodrom najmanje četiri sata pre polaska.

To će biti neophodno usled novih zdravstvenih provera koje ćete morati da obavite pre leta na samom aerodromu.

Očekivanja su da vam mere temperaturu (već postoji na određenim aerodromima) ili pak da vam zatraže da prošetate kroz tunel za dezinfekciju.

Krvni testovi su takođe zamislivi, kao što je to već slučaj u Emirates-u. Pored toga, prtljag će takođe morati da prođe postupak dezinfekcije i bude proglašen „virus-free“.

Još uvek nema opšte prihvaćenih zdravstvenih standarda u procesu aerodroma i upitno je da li to treba uraditi na nacionalnom ili regionalnom (npr. EU) nivou.

WHO, zajedno sa IATA i ACI (International Airport Council International), radi na razvoju standarda.
Sigurnost

Kontrola sigurnosti takođe podleže strogim higijenskim merama i zato zahteva više vremena.

Ručni prtljag takođe će biti podvrgnut postupku dezinfekcije.

Problem sigurnosnih kamera koji više ne omogućavaju prepoznavanje lica kada svi stoje iza maski još uvek nije rešen.
Ukrcavanje

Putnici će u boarding zoni sedeti na odgovarajućem razmaku.

Da bi se ukrcavanje odvijalo malo po malo, osobe će biti pozvane pojedinačno putem mobilnog telefona na ukrcavanje.

Sve ugostiteljske službe će se u ovom delu aerodroma obavljati sa beskontaktnih automata.

Neće biti više čekanja u prolazu, jer ćete biti prozvani i odmah ćete se morati ukrcati. Takođe je sasvim moguće da se u prolazu postavi tunel za dezinfekciju.
Tokom leta

Putnici i osoblje će morati tokom leta da nose maske i eventualno rukavice.

Obroci će unapred biti spakovani i posluženi zatvoreno (u svim klasama), dok će se zabava tokom leta najviše preusmeriti na lične uređaje poput tableta i mobilnog telefona, tako da ekrani za dodir više neće biti potrebni.

Časopisi su verovatno prošlost, dok će avio-kompanije morati da aktiviraju novo radno mesto: „domar aviona“, koji će redovno čistiti i dezinfikovati kabinu, a posebno ugradne toalete.
Dolazak na izabranu destinaciju

I ovde se ponovo prolazi kroz termičke skenere – oni koji su se razboleli tokom leta još uvek mogu da se stave u karantin. Takođe, ćete i ovde morati da priložite zdravstveni pasoš.

Avio-kompanijama će verovatno trebati temeljno čišćenje posle svakog leta – što će značajno povećati vreme novog poletanja.

Ovo će biti ozbiljan problem za niskobudžetne avio-kompanije, koje se oslanjaju na ekstremno visoke frekvencije zahvaljujući kratkom vremenu trajanja leta.
Da li to znači da će putovanje avionom postati jedno neugodno iskustvo?

Mnoge avio-kompanije protive se raznim sugestijama vlada i preporukama zdravstvenih regulatornih tela iz ekonomskih razloga. Na primer, srednje sedište ne može da bude ostavljeno prazno, jer će se na taj način kapacitet aviona masovno smanjiti i više neće biti moguće ekonomično letenje. Ukratko, cene će morati da se povećaju dok će potražnja masovno pasti.

Avio-kompanije tvrde da su mere preuveličane jer vazduh u avionu nema klice zahvaljujući HEPA filtrima, ali i usled znanja da do sada nije bilo zaraze u avionima.

Ipak, bez obzira na strah od potencijalne zaraze u avionu, ako se sve ove mere zaista primene, putovanje avionom će postati toliko neprijatno da će sigurno smanjiti potražnju.

Čak i ako se sprovedu samo neke od gore pomenutih mera: bezbrižno letenje će biti prošlost.

Zbog toga će kriza u vazdušnom saobraćaju trajati duže od ograničenja letenja.

(travelmagazine/pixabay)

#AvioPutovanja #PressSerbia #Promene #PRessSerbia

Нема коментара:

Постави коментар