Ne postoji nijedan sveobuhvatan priručnik o tome kako bi trebalo da se ponašamo dok smo na poslu. Ipak, postoje poslovne tajne koje vam pomažu da ostvarite poslovni uspeh.
Kako biste bili što uspešniji u svom poslu i kako bi šefovi cenili vaš rad, dobro je da znate određene poslovne tajne koje se uglavnom stiču samo iskustvom.
U neke situacije ćemo neizostavno doći, ali je našim saradnicima veoma važno da budemo iskreni kad je u pitanju poslovanje.
1. Ne žurite da prihvatite unapređenje
Povećanje plate ili unapređenje obično dolaze sa dodatnim odgovornostima koje možda niste spremni da preuzmete na sebe.
Morate razmisliti da li je pravo vreme i da li imate odgvoarajuće veštine za nove dužnosti.
Možda niste veliki obožavatelj svog tima pa aktivno tražite drugi posao ili jednostavno niste zainteresovani za unapređenje jer živate u svom trenutnom položaju iznad svega.
Ako zaista odlučite da odbijete napredovanje, budite iskreni sa svojim poslodavcem kad su u pitanju razlozi.
Objasnite zašto mislite da niste spremni za ovaj korak.
2. Vaš menadžer nije odgovoran za davanje otkaza
U velikim kompanijama postoji više menadžera odgovornih za različite sektore poslovanja.
Oni su odgovorni za svoj tim i način na koji rade, ali nemaju moć da bilo kome daju otkaz.
Ako shvate da svoj posao ne obavljate kako treba, bićete prozvani.
Međutim, verovatno će pokušati da poboljšaju vaš rad pre nego što vas otpuste.
Čak i ako ste otpušteni, to neće biti odluka samo vašeg menadžera.
Potrebno je da menadžer razgovara sa svojim šefom i da mu objasni situaciju pre nego što vam saopšti da ste dobili otkaz.
Ako radite u preduzeću gde vam je izvršni direktor šef, proces davanja otkaza biće mnogo brži.
3. Čak i ako ste najbolji, nećete odmah biti unapređeni
Mnogi započinju svoj prvi posao sa namerom da u prvih nekoliko meseci budu unapređeni.
Međutim, vaša kompanija ne mora da prepozna vaš neverovatan rad i da vas unapredi samo zato što to želite.
Potrebno je da nastavite da radite svoj posao korektno i da doprinesete njihovim ciljevima.
Ne zaboravite da počinjete od nule i da je potrebno da se dokažete pre nego što vas unaprede.
Ne očekujte unapređenje prvih godinu do dve dana.
Velike su šanse da se ispred vas nalazi mnogo ljudi koji takođe zaslužuju unapređenje.
4. Dolazak na vreme znači 15 minuta ranije
Dolaskom na posao 15 minuta ranije imate vremena da se organizujete.
Možete uključiti računar, proći kroz svoje prioritete i ciljeve i svratiti u kuhinju da skvuate kafu.
Na ovaj način vaš mozak ima dovoljno vremena da pređe u režim rada pre nego što posao počne.
Vi imate potpunu kontrolu nad svojim danom i rasporedom, umesto da zaostajete u poslovima.
I ne samo to, već ćete se osloboditi stresa jer ste se pobrinuli da sve bude kako treba.
5. Smislite rešenja pre nego što pomenete problem
Vaša firma vas je zaposlila jer im je potrebno da obavite svoj posao i postignete ciljeve.
Ako je na vama da odete kod šefa i saopštite mu loše vesti, najmanje što možete učiniti je da smislite nekoliko mogućih rešenja.
Ne morate da ulazite u detalje o samom problemu jer je vaš šef zainteresovan samo za njegovo rešavanje.
Čak i ako vaši predlozi nisu nešto što vašem šefu treba, barem nećete ući nepripremljeni.
Ali, vaš predlog može biti upravo ono što je potrebno kompaniji.
6. Budite 100 odsto iskreni u svojim greškama
Svi grešimo i vi niste izuzetak u tome. Najbolje što možete učiniti je da odete kod svog menadžeta ili šefa i da mu priznate grešku.
Ponekad šefovi uoče naše greške pre nas i čekaju da vide da li ćemo ih otkriti.
Ako je to slučaj, vaš poslodavac će definitivno ceniti vašu iskrenost uprkos greški.
Takođe, ako ste iskreni, izgradićete profil osobe od poverenja i biće vam mnogo lakše u saradnji sa ljudima.
Laganje donosi još više laži jer ćete uvek pokušavati da prikrijete svoje tragove.
(objektiv.rs/pixabay)
#Posao #PoslovniUspeh #Uspeh #PRessSerbia #PRessSrbija
Нема коментара:
Постави коментар