U problemu su
Bojkot bi mogao zadati financijski udarac tehnološkom divu, ali to je možda jedini način da se zaštite sami korisnici
Američki teleoperater Verizon je u četvrtak 25. juna objavio da će povući svoje reklame s Instagrama i Facebooka kao do sve većeg pokreta za bojkot te društvene mreže zbog toga što ne čini dovoljno da zaustave govor mržnje na svojim platformama.
Najveće je to ime među firmama koje su dosad pokrenule bojkot Facebooka. North Face je bio prvi veliki brend koji se pridružio bojkotu i najavio da će zaustaviti sva oglašavanja na platformi. Ben & Jerry’s, Patagonia, Rei i mnoge druge firme u lančanom odgovoru najavili su da neće raditi s tehnološkim gigantom dok se ne poduzmu “smislene akcije” u svrhu rešavanja dezinformacija i govora mržnje.
Nasilje
Facebook je prekršio sve granice zaštite korisničkih podataka i neuspešno sankcionisao poruke koje pozivaju na nasilje, poručio je i Rakuten Viber, jedna od vodećih svetskih messaging aplikacija za besplatnu komunikaciju. Firma je najavila prekid svih poslovnih odnosa.
“Viber će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, a uz to će u potpunosti prekinuti s oglašavanjem na toj društvenoj platformi, čime aktivno pridonosi pokretu #StopHateForProfit i bojkotu kontroverznog tehnološkog diva’’, najavila je firma u saopštenju.
#StopHateForProfit je kampanja koja od srede vrši sve veći pritisak na Facebook. Zbog prtivrasističkih protesta, koji su proteklih nekoliko nedelja zahvatili SAD, grupa od šest organizacija, među kojima su i Antidifamacijska liga i NAACP (National Association for Advancement of Colored People), pozvala je sve oglašivače koji koriste Facebook da tijekom jula zaustave svoje kampanje.
“Vaši profiti nikada neće biti vredni promocije mržnje, netolerancije, rasizma, antisemitizma i nasilja”, navodi web stranica kampanje.
Foto: Pixabay
Izvor: PRessSerbia/ ESPRESO
#DrustveneMreze #Fejsbuk #Internet #MarkZuckerberg #PRessSerbia
Нема коментара:
Постави коментар