Istraživanje naučnika s italijanskog univerziteta Pisa.
Naučnici s italijanskog univerziteta Pisa ustanovili su da je zevanje kao odgovor na istu radnju motivisano društvenim i rodnim faktorima. Naime, ono pokazuje naš nivo empatije tj. sposobnost da saosećamo s drugim ljudima.
Stručnjaci su testirali ljude u stotinama različitih društvenih situacija i zaključili da podsvesno imitiramo emotivno stanje drugih osoba kroz zevanje i facijalne ekspresije. Oni ispitanici koji su unutar 3 minuta "uzvratili" zevanje bili su intenzivno uključeni u komunikaciju s osobom i povezani s njihovim osećajima.
Iako i muškarci i žene spontano zevaju, veća je verovatnoća da će to uraditi žene jer je dokazano da lakše uočavaju raspoloženje i emocije drugih ljudi. Takođe je ustanovljeno da se zevanje kao odgovor češće i lakše događa kada smo u društvu bliskih prijatelja i porodice, a manje kada smo u društvu poznanika.
Naučnici kažu kako je istraživanje potvrdilo da je ovaj fenomen povezan s društvenom bliskošću i da pol utiče na njega. Prethodne studije povezivale su "zarazno" zevanje s umorom i dosadom, dok su neke utvrdile kako ima ljudi koji su otporni na ovu radnju.
Foto: Pixabay
Izvor: PRessSerbia/MAGAZIN NOVOSTI
#Istraživanje #Zanimljivosti #Zevanje #ZevanjeZarazno #PRessSerbia #PRessSrbija
Нема коментара:
Постави коментар