Vest da je TikTok počeo da isplaćuje kreatore sadržaja koji generišu ogromne brojeve pregleda, zvuči više nego motivišuće, ako razmišljate da se aktivno angažujete na ovoj mreži.
Ipak, morate znati da je dugačak put od prve objave do sume koju smatrate značajnom. Potražite li savete kako da uspete na ovoj platformi, naići ćete na pregršt korisnih saveta, koji se mogu svesti na dva glavna:
1) Odabir tema
Da li je vaš profil šaljiv, posvećen modi, kuvanju, astrologiji, poznatima? Ili planirate da đuskate uz poznate hitove, igrate igrice u lajvu ili komentarišete aktuelne događaje? Za šta god da se odlučite, glavni kriterijum u odabiru tema i tona vašeg profila treba da bude – ono što vam je interesantno. Jer, najlakše, najbrže i najbolje ćete stvarati sadržaj vezan za stvari koje vam se dopadaju, motivišu, zasmevaju ili pak nerviraju.
2) Redovnost
Gotovo svi algoritmi vodećih društvenih mreža „vole“ autore koji redovno objavljuju, stoga ih „nagrađuju“ tako što njihov sadržaj „guraju“ na feedove, pa tako i TikTok. Nemojte odustati posle dva ilik tri videa, ako izostanu rezultati. Napravite okvirni plan objava, nastojte da svakog dana objavite ponešto, pratite trendove, popularne naloge s kojima uviđate sličnost, i rezultati neće izostati.
Naravno, postoji more korisnih saveta koji će vam pomoći, što ostavljamo vama na istraživanje, a sada ćemo se posvetiti načinima na koje možete monetizovati svoj TikTok profil.
TikTok pokloni (Gifts)
Pored podrazumevane interakcije s vašom publikom (sviđanja, komentari, deljenje, repost, remix...) tu su i pokloni (Gifts) u vidu stikera, animacija i reakcija. Ukratko, dok gledaju vaš video ili lajv, vaši pratioci vam mogu poslati elektronski poklončić koji vi kasnije (kad skupite dovoljan broj) možete konvertovati u novac i zatim prebaciti sebi na račun. Uslov je da imate više od 18 godina.
Nemojte zaboraviti da se zahvalite za dobijene poklončiće, jer ljudi koji su ih vam poslali, prethodno su morali da ih kupe – pravim novcem.
Saradnja s brendovima
Ovo je definitivno najprimamljiviji vid zarade, a kako i ne? Snimate se kako radite ono što volite dok koristite proizvode koje ste dobili na poklon, plus ste plaćeni!
No, put do ovog momenta nije ni dug ni lak. Potrebno vam je duže prisustvo, broj pratilaca i pregleda, prepoznatljivost i nešto što bismo definisali kao zdrav stav i kultura (da ne psujete, „hejtujete“, diskriminišete, da se zalažete, donosite vrednost), jer brendovi, naročito oni veći, vrlo vode računa da ne angažuju nekog sa problematičnim stavovima i ponašanjem.
Pokažite šta znate
Ukoliko se smatrate stručnim u nečemu, najbolje je da to demonstirate – i tako dođete do dodatnog angažmana. Dobar primer su šminkerke koje nam pokazuju neki trend u šminkanju, a ujedno promovišu svoju uslugu profesionalnog šminkanja ili školu; ili na primer, profesori stranih jezika koji nam pokazuju kako se nešto pravilno izgovara, a ujedno vas pozivaju da upišete njihov kurs.
Nema potrebe da se opterećujete finansijsko-tehničkim aspektom: svakako će doći trenutak kad ćete moći da priuštite iphone 14 pro max i profesionalni mikrofon. Za početak, dovoljno vam je dnevno osvetljenje, zvučno izolovana prostorija (da se ne čuju zvuci spolja, jer se nećete dobro čuti na snimku) i pristojan telefon.
Affiliate Marketing
Ovo funkcioniše veoma jednostavno – ostvarujete zaradu od procenta prodaje koja se desila preko vašeg profila. Kako ovo funkcioniše? Recimo da imate dogovor s prodavnicom mobilnih telefona i opreme da promovišete njihove maskice. Možda ćete snimiti video na temu koju masku koristite i zašto, možda će to biti serija selfija u ogledalu i neki zanimljivi opis, ali ono što se podrazumeva je link ka proizvodu koji možete staviti u opis profila ili u tekst ispod objave.
Prodaja digitalnih proizvoda
Ovo je jedan od najpolularnijih načina za monetizovanje znanja i veština. Na primer, ako volite da pišete, ovo je sjajna prilika da dođete do prave publike koja će da kupuje vaše knjige. Predlažemo vam da temeljno istražite online izdavaštvo i prodaju, jer može postati sjajan izvor pasivne zarade. Takođe, možete prodavati priručnike i kurseve (verovatno ste viđali ovakve oglase), pa čak i naplaćivati prisustvo na webinaru i lajvu.
Napominjemo da se ovo preporučuje samo ako ste jako dobri u svojoj oblasti. Ni vi sami ne bi voleli da kupite e-book ili kurs od nekog ko je zapravo amater, zar ne?
Plaćanje po broju pregleda
Ova opcija još nije dostupna u našoj zemlji (trenutno tu mogućnost imaju SAD, Velika Britanija, Nemačka, Italija, Francuska i Španija) ali dok ne dođe, nije zgoreg znati koji su preduslovi.
Morate imati najmanje 18 godina, 10 000 pratilaca, 100 000 pregleda u poslednjih 30 dana i originalan sadržaj, u skladu sa TikTokovim smernicama za objavljivanje. Ovo će se baš isplatiti TikTokerima s milionskim pregledima!
Ovde se svakako ne završavaju predlozi za zaradu preko planetarno uticajne video platforme, ali koliko god da istražujete načine, morate na umu imati sledeće: sam način zarade je sporedan u odnosu na to koliko ste vremena i truda uložili da biste postigli neki kvalitet.
U prevodu, što ste se više potrudili i investirali sebe u svoj TikTok nalog, veće su šanse da držite lajv s neke egzotične destinacija.
PRessSerbia
#DrustveneMreze, #KakoZaraditi, #TikTok, #ZaradaUSrbiji #PRessSerbia #PRessSrbija
Нема коментара:
Постави коментар