Putnici širom Evrope polako počinju da putuju avionom, jer time značajno olakšavaju prelazak granica. Međutim, šta je to što očekuje sve one koji tokom još aktuelne pandemije korona virusa odluče baš tako da putuju, otkriva CNN, čija je ekipa putovala do portugalskog grada Porta iz Frankfurta.
Najveća evropska kompanija Lufthansa uspostavila je opet svoje letove, uz maksimalno prilagođavanje aktuelnim epidemiološkim merama, piše Telegraf. Zahvaljujući pomoći u iznosu od 10 milijardi dolara, koji je ovoj kompaniji obezbedila nemačka vlada, ona uspeva da se izbori sa svim poteškoćama koje nosi trenutna situacija.
Maske obavezne, ali socijalna distanca teško izvodljiva…
Značajne razlike u odnosu na ranija putovanja avionom su uočljive već na polaznom aerodromu, gde je obaveza svih da nose maske za lice. Na terminalima je predviđeno i obavezno poštovanje pravila o socijalnom distanciranju. Ipak, kada avion uzleti, čini se da sve propisane mere postaju teško izvodljive. Maske su i dalje obavezne, ali izgleda da je pravilo o obaveznom socijalnom distanciranju nemoguće sprovesti.
Mada se avio saobraćaj tek uspostavlja, u ovom momentu ima značajno manje redovnih letova nego ranije, pa je i potražnja veća, što dovodi do popunjenosti mesta. Kada su od osoblja dobili sredstva za dezinfekciju, putnici su različito reagovali. Neki su čak bili i zabrinuti.
„Čudno je! Vrlo je tiho i na aerodromu nema gužve“, rekao je Nair Ibrahim, jedan od putnika. „U isto vreme je i pomalo zastrašujuće, jer nikad ne znate da li biste mogli da se zarazite ili ne.“
Neobična tišina tokom leta
Drugi putnik, koji u proseku ima oko 50 letova godišnje, je iznenađen što su i središnja mesta u avionu bila popunjena. Čitava atmosfera tokom leta je bila napeta. Nošenje maski za lice je podrazumevalo i da ljudi manje komuniciraju, a bio je prisutan i strah od nesvesnog širenja kapljica, što je vodilo ka neobičnoj tišini tokom leta.
Putnici koji su bili spremni da novinarima iznesu svoje mišljenje su izrazili zabrinutost zbog činjenice da će određeno vreme boraviti tako blizu jedni drugima u relativno malom prostoru. Većina njih je navela da putuje u posetu rođacima ili zbog posla.
Nošenje maski tokom leta je bilo čudno i za novinare, a posebno kada su želeli nešto da prezalogaje ili popiju. A dok su piloti obavezni da nose maske dok su na zemlji, tokom leta je to nemoguće. Kako je objasnio kapetan Andreas Kauser, vrlo je važno da može da bude vidljiv izraz lica pilota, kako bi mogla da bude ostvarena nesmetana komunikacija u slučaju nepredviđenih situacija.
„Izraz lica je vrlo važan“, rekao je on. „Ako komunicirate sa kolegom u toku neke čudne situacije, lepo je da vidite i da li se on plaši ili ne.“
Filteri vazduha su mogućnost infekcije tokom leta sveli na minimum
Kompanija Lufthansa se pobrinula da mogućnost infekcije svede na minimum, zahvaljujući najsavremenijim filterima vazduha koji se koriste u avionima. Filteri neprekidno razmenjuju spoljašnji i unutrašnji vazduh, koji zatim cirkuliše, tako da nema bojazni od infekcije.
Novinari su do Frankfurta stigli iz Berlina. Tokom ukrcavanja, koje je trajalo oko 2 sata, osoblje se potrudilo da maksimalno osigura poštovanje svih mera u vezi sa pandemijom korona virusa. Zanimljivo je da se mere razlikuju od aerodroma do aerodroma. Na primer, na berlinskom aerodromu osoblje nije bilo zaštićeno pregradama od pleksiglasa. Sa druge strane, aerodrom u Frankfurtu je bio bolje organizovan. Ali dugi redovi su vrlo deprimirajući za putnike koji sada i u bliskoj budućnosti odluče da putuju avionom.
Iako novinari zaključuju da nisu oduševljeni trenutnim načinom putovanja. Njima je celokupan proces prilično naporan, ali nema sumnje da će se mnogi ipak odlučiti da baš ovako otputuju na odmor.
(travelmagazine/pixabay/instagram)
#Avion #IskustvoCNNEkipe #Putovanje #PRessSerbia
Нема коментара:
Постави коментар