Sve više ugostiteljskih kompanija se okreće dobavljačima koji nude organsku hranu.
Najveći proizvođač jaja u SAD, objavio je katastrofalan finansijski izveštaj. Kompanija, Cal-Maine Foods, zabeležila je neto gubitak u poslednjem kvartalu. Naveli su "ekstremni pad" cena jaja. Pa, šta se dešava?
U prošloj godini, prosečna cena za deset jaja pala je za ogromnih 30 procenata. Ove godine je prodato više jaja nego prošle godine; došlo je do povećanja prodaje od 1,7 procenata, do 8,25 milijardi prodatih jaja u avgustu, ali kada prosečna cena pogleda, ona je manja od 0,92 dolara za deset jaja. To pokazuje da su proizvođači u problemima.
Uzrok nije komplikovan zapravo: jednostavno je previše jaja. Prema statističkim podacima USDA, u septembru je bilo 800.000 jaja više nego u septembru 2018. Proizvodnja jaja je bila u porastu, pokazuje analiza podataka svakog meseca u 2019. godini.
U poslednjih nekoliko godina došlo je do promene u načinu proizvodnje jaja, jer su se ogromne kompanije poput Mekdonaldsa, Volmarta i Krogera obavezale da će se u potpunosti prebaciti na organska jaja. To je navelo proizvođače jaja, uključujući Cal-Maine, da prošire kapacitete, ali su te kompanije nastavile istiskivati konvencionalna jaja istovremeno.
Tzv. Cage-free eggs, zajedno sa sertifikovanim organskim i vegetarijanskim hranom, klasifikovana su kao "specijalna jaja“, u industriji. A zbog veće potražnje za tim jajima, cene za njih nisu toliko niže. Cal-Maine kaže da su cene specijalnih jaja opale za samo 1,4 posto, što je velika razlika u odnosu na klasična jaja.
Foto: Pixabay
Izvor: PRessSerbia/Telegraf
#Cena #Jaja #ORGANSKAHRANA #Pad #PRessSerbia
Нема коментара:
Постави коментар